top of page

אף פעם לא מאוחר...הסיפור של איציק מידן

פורסם בתאריך ה- 24.03.2021, מאת: יהל אוראל


כל העתיד לפניו... ואיציק מידן בן 77. יש לו מחברת עבה בה רשומות התוכניות שלו לשנים הבאות, וברגע שהוא מסיים פרויקט הוא מיד מתחיל בפרויקט חדש.


אחד הפרויקטים שאיציק מפתח בימים אלו הוא תוכנה אינטרנטית שעתידה לצאת תוך כשנה בנושא "בטיחות אקטיבית בבית, בגיל השלישי". התוכנה מעודדת שיתוף פעולה עם בעל הדירה, או בני משפחתו. הם ממפים את מבנה הדירה, על הסיכונים שבמבנה כמו סכנת החלקה באמבטיה, ידיות בולטות, שטיח מקופל, פינות חדות בשולחן ועוד. למשל, מטפי הכיבוי שקיימים בהרבה בתים ובחדרי מדרגות, יעילים לחמש שנים בלבד, ודיירים עשויים לא לשים לב לתוקף השימוש... תוכנת הבטיחות עוקבת אחרי דברים אלו ומזכירה לאנשים לטפל במה שדורש טיפול.


בנושא הבטיחות איציק פונה גם לילדים צעירים. בספרו "רקסי מטייל בשבילי הכרמל", מתוארים שני כלבים אחים שמטיילים ביער. כל פעם שהכלב הצעיר פוגש מכשול מסוכן כמו פטריות רעל שהוא רוצה לטעום מהן, האח הגדול עוצר בעדו ומסביר לו את הסכנה. הספר עתיד לצאת לאור בקרוב.


איציק בא מהתחום הריאלי, הרציונלי. הוא סיים את הטכניון בתחום תעשייה וניהול, התמחה בתעשיית מכונות ובהנדסת בטיחות. רב השנים ההיגיון הנחה אותו, לפעמים גם על חשבון הרגש. אבל באמת אף פעם לא מאוחר. בעקבות משבר אישי איציק נרשם לקורסים להתפתחות אישית, NLP, ופיתוח מודעות עצמית. בעבר, למשל, סבר איציק שהזוגיות שלו בסדר, אבל קורס "זוגיות פרו-אקטיבית" בו הוא משתתף, גרם לו להבין שיש מקום לשיפור ושכדאי לו להשקיע ביצירת שינוי, כי החיים הטובים עוד לפניו. "קח אחריות על מה שקורה בחייך, שנה את עצמך והכול יסתדר", הוא אומר.

איציק מתחבר בקלות לצעירים וצעירות ממנו, כיוון שהוא תורם ונתרם. בקורס יש בעיקר נשים צעירות, ומתרחשת הפריה רעיונית הדדית מתוך התהליך המשותף. הן אומרות שהוא השראה בשבילן.


קורס נוסף שבו הוא משתתף נקרא "לגעת באמת" והוא עוסק בכתיבה תרפויטית של סיפורי חיים בכתב יד, בצורה רציפה. בהתחלה, לא זכר פרטים מהעבר. אך ברגע שהחל לכתוב, עלו זיכרונות שלא היה מודע להם, והעמודים החלו להתמלא.


אחד הפרויקטים המדהימים שאיציק פיתח הוא אלבום תמונות דיגיטלי, מעין עץ משפחתי וסיפור חיים, בשם 'לכל תמונה יש סיפור. הרעיון ליצור תוכנה דיגיטלית של אלבום תמונות עלה כשגילה שלאחותו יש תמונות מהעבר שלו אין, ולהפך. וכך צץ רעיון התוכנה. האלבום הדיגיטלי מכיל תיקיות, שהם בעצם אלבומים נפרדים לפי נושאים, ולכל תמונה אפשר להוסיף סיפור הקשור בה, בכתב או בעל פה, וכן יש אפשרות להקליט. אפשר להוסיף מסמכים והקלטות קודמות, מוסיקה ולינקים. זה התחיל כאלבום משפחתי והתפתח לאלבום כללי שמתעד סיפור חיים אישי שניתן תמיד להוסיף לו.

איציק נשאר תמיד פתוח להערות ולהארות. באחת ההדגמות, כשקיבל ביקורת על הנראות של האלבום, הוא לקח זאת כאתגר ושיפר את האלבום בזכות אותה ביקורת. מי שמעוניין באלבום, מקבל אותו ללא תשלום. במידה ורוצים להוסיף תמונות משתתפים בדמי מנוי של שבעה ₪ בחודש על השירותים הנלווים (אחסון בענן, תמיכה טכנית וגיבויים).


"כשאני עושה משהו, יש לי אחריות מקצועית" אומר איציק, ולכן הוא בודק כל הזמן איך אפשר לעשות דברים בצורה הטובה ביותר, והוא מוצא פתרונות כי הוא חושב מחוץ לקופסא. המוטו שלו הוא לעשות, ולא משנה מה, יותר טוב.

הוא רואה כל דבר, ומיד חושב איך אפשר לשפר. הוא מחפש אתגרים לשיפור. ידית הדלת עשויה לפגוע בנו, כבר יש לו רעיון איך למנוע זאת.


כל ערב איציק מכין לעצמו תוכנית עבודה למחר, ובבוקר הוא קם בהתלהבות לקראת יום מעניין ויצירתי, זוכר לקפוץ 100 קפיצות מרעננות ואז לצאת לפעילות. לא פלא שהוא מרגיש סיפוק רב מכל מה שהוא עושה.


"הכל אפשרי, בתנאי שאתה רוצה" איציק מסכם.



צילום: רותי פרנסדורף


פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי מילות מפתח

מה ממלא אותך?yazamut60@gmail.com
054-8665490

  • Facebook - Black Circle
bottom of page